TIPS- hur man blir vig

ej jag som skrivit dettta,
Haha.. Några övningar kommer jag ihåg från när jag tränade Tae Kwon Do: 
(Obs, ALLTID värma upp 3-5 min först , annars skadar du musklerna!) Hoppa upp & ner, spring i en trappa eller cykla 5 min så du blir 'varm'. 

Stå rak med 20 cm mellan fötterna, böj dig långsamt framåt till du når dina tår., är det omöjligt, böj så långt det går, i små etapper. Efter några dagar kan du antagligen röra tårna ;D 
Tänk på att det inte ska göra ont i korsryggen, då står du fel. Pröva med bredare avstånd mellan fötterna, eller svårare, med benen helt raka ihop. 

Annan övning: 
Stå framför en stol eller soffa/säng. Lägg upp ena hälen på kanten,med foten rakt, tårna mot taket. Sedan sträcker du dig mot tårna och håller fast i 20 sekunder. Upprepa.Byt ben. 

Tredje övning: Ställ dig med fotsulan mot en vägg, hälen i golvet och benet så rakt du kan. Pressa kroppen mot väggen, utan att flytta foten. Upprepa. 
Detta är alla tänj-övningar för att göra musklerna smidigare. När ni gjort dessa, glöm inte att sträcka ut vaderna och låren med vanlig stretch: 
Ta handen bakom ryggen, böj benet, ta tag i foten och dra den försiktigt bakåt så att låret spänner,20 sek 
Upprepa med nästa ben. 
Sträcka ut baksidan rygg+ ben: Stå rakt. Ta armarna bakom ryggen och koppla dem i knävecken, med knäppta händer, handflatorna mot knävecket, dra. 

Lycka till!


här är en video med en tjej som verkar kunna detta:
se och lär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0